sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Hyppykuvia Kiralla ja uusi tulokas

emppu täällä terve

Kävin pitkästä aikaa hyppäämässä omilla hepoilla, ja päätin ottaa Kiran ja Cillaqin uusimman hepan, shettisori Picasson.

Kiran hyppykapasiteetti on nyt saatu nostettua 90 cm, ja Picasso 80 cm.

Älkää kattoko ilmeitä...

 Sillon ku hyppään ilman kepparia, mun kädet lähtee lähes poikkeuksetta lentoon...


 Pari pudotusta tuli ikävä kyllä...
 Kiran pää vähä käänty ku hyppäs ilman suitsia.
 Ottakaa mallia




Siinä oli ne tämän päivän hyppykuvat.

Muutama päivä sit ku oltiin tallilla, käytiin Iitun kanssa maneesissa huvikseen hyppäämässä...


 Hiii, mä pääsen sen!
 En pääsekään...
 Sainpaha raipan mukaan...
Tää Iitun hyppytyyli on niin hieno, että oli pakko tnkee kuva siitäki :D


Eip muuta, see ya!

keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Kuulumisia

Hellou! Miten teillä meni juhannus itselläni se meni aika lepposasti ja juhannuksen jälkeen saatiin kangastilaus lähtemään. Huhu ensimmäinen tilari painaa päälle mutta olisi kuitenkin ensin saatava kankaat ja onneksi sen pitää olla valmis vasta heinäkuun puolivälissä. Ennen kesälomaa lupasin itselleni että kesäkuussa tulee monta uutta ponia/hevosta mutta eipä niitä tullut kuin yksi mutta ei se paljoa haittaa. Minua nytten vähän kaiveltaa kun Onnin ostaja perui viime hetkillä että ei halua ostaa Onnia. Ni onni pyörii nytten nurkissa varmaan tovin ellei sille saada toista ostajaa.
Entinen kilpahevoseni Tornado joutui jäämään eläkkeelle. En voi vaan hyväksyä  sitä mutta totta se on. Onneksi Tiuku valmistui koulutuksesta ja on nyt tasoltan HeA ja valmis omasta mielestä kilparadoille

-Iitu

sunnuntai 31. toukokuuta 2015

Vielä viimeisen kerran

Hei!Täällä kirjoittaa Iitu Kht Apilakaviosta. Minulla on huonoja mutta jo odotettuja uutisia.
Nimittäin yksi tallimme karvakorvista myytiin uuteen kotiin. Onni sai uuden omistajan ja poika lähtee kesäkuun puolivälissä. Onnia minulla tulee ihan hirveä ikävä onhan hän tallin oma kasvatti ja asunut tallilla jo viisi vuotta.
Onneksi uusi omistaja on kaverini ja voin käydä aina vähän väliä moikkaamassa suokki oria. Tiesin jo heti Onnin syntymästä että tämä poni lähtee oltuaan tarpeeksi vanha niin uuteen kotiin. Mutta en odottanut sen tapahtuvan näin äkkiä. :(


Blogista:


Blogiin on tulosssa esittelyt kummastakin talista sivuina ja samalla teemme sivut kummankin tallin tulevasta kilparatsusta jotka ovat kovan koulutuksen alla. Apilakavion puolelta hepo on Twinkle Pony (Tiuku) ja Cillaq:sta se on What If ox.


  -Iitu, Kht Apilakavio

keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Esittely: Cillaq

Moikka vaan!

Eli siis olen Cillaqin, kht Selesten toisen tallin, omistaja. Cillaq lausutaan sillak.
 Cillaqista löytyy tällä hetkellä viisi hevosta, kolme tammaa, yksi ori ja yksi ruuna, ja uusi hevonen on tuloillaan.

Alempana esittelyä hevosistani.


What If ox "Kira"
Arabialainen täysiverinen - tamma
5-vuotias
Ko HeA (kasvaa vielä) Re 70 cm Me 50 cm Ye 80 cm 
Kira on minun uusin hevonen, ja tällähetkellä kisakäytössä suurimmaksi osaksi. Kira on hiukan vaativa käsitellä ja ratsastaa, eikä siksi sovi kovin aloittelijoille.
Keppihevosena Kira on melko kevyt, ja sillä on lyhyt keppi, joten sillä on helppo hypätä.



Aurora Borealis "Aurora, Auris"
Suomenhevonen - tamma
13-vuotias
Ko VaB Re 60 cm Ye 70 cm
Aurora on todella mukava ja kiltti niin käsitellä kuin ratsastaa. Hepalla on tasaiset ja varmat askeleet.
Keppihevosena Auris on melko raskas, ja sillä on pitkä keppi, jonka takia sillä mennään lähinnä koulua.


 The Happy End "Hymy"
Shetlanninponi - tamma
7-vuotias
Ko HeB Re 70 cm Me 70 cm Ye 90 cm
Hymy on kiva aloittelijoiden poni. Kiva ja pehmeä ratsastaa.
Keppihevosena Hymy on todella kevyt, ja sillä on helppo hypätä.


 Tristan
Friisiläinen - ori
10-vuotias
Ko VaA Re 80 cm Ye 80 cm 
Tristan on hiukan hankalampi hoitaa ja käsitellä kuin muut. Itse asiassa se ei pidä hoitotoimenpiteistä lainkaan, jos sitä ei osaa käsitellä.
Tristan on hyvä kouluhevonen, mutta esteetkin sujuvat mallikkaasti. 
Keppihevosena Tristan on suht helppo kantaa.


Krisztian "Krisse"
Suomenhevonen - ruuna
6-vuotias
Ko HeB Re 50 cm Ye 70 cm
Krisse on vaativa sekä hoitaa että ratsastaa, ja siinä onkin vielä koulutettavaa. Heppa ei sovi aloittelijoille vaativuutensa takia.
Keppihevosena Krisse on kevyt.


Vielä on siis tulossa yksi hevonen, ja sen verran voin paljastaa, että siitä tulee kirjava.

Nähdään!

Omppu, Cillaq

maanantai 4. toukokuuta 2015

Esittely: Apilakavio

Hei, täällä ruudun takana kirjoittelee nyt Apilakavion omistaja.
Talliini kuuluu paljon kisahevosia joilla on menestystä myös SM-tasolla ja tulevia varsoja koulutetaan seuraamaan vanhempiensa jalanjälkiä.
Tallillamme on monipuoliset maastot ja kenttä. Maneesia ei ole eikä tule varmaan koskaan olemaan. Tallissamme asustaa sekarotuisia ja puhdas rotuisia hevosia. Ja näitä monipuolisia hevosia on tallissani yhteensä 13. ja tässä tulee lyhyt esittely jokaisesta:


Onni
Puhdas suomenhevos varsa.
Ikää 1 vuosi ja 10 kk.
Väritys:musta vaaleilla jouhilla
 Ori


Taikakukka (Kukka)
Onnin sisko
Suomenhevonen.
Ikä:noin 10 vuotta
Väritys:sinertävän musta vaaleilla jouhilla
Tamma


Nightshade (Nöpö)
Onnin ja Kukan emä
Suomenhevonen
 Ikä: 23 vuotta
Väritys: harmaa värikkäillä jouhilla.
Eläkkeelle jäänyt kouluhevonen.
Tamma


Razor fra Clover (Riki)
Islanninhevonen.
 Ikä:13 v.
Väritys: Ruunikko
Ori


Shiny fra Clover (Sinttu)
Rikin sisko 
Islanninhevonen
 Ikä:11v.
Väritys: Ruunikko
Tamma


Choco Dream(Coco)
Suomenpuoliverinen
 Ikä:15v.
 Eläkkeelle kisa hommista jäänyt jalkavaivojen takia
. Koulutus: VaC-B, Re, 100cm, Ye, 120cm
Väritys: Harmaa ruskeilla jouhilla
Tamma


Therry
Suomenhevonen
Ikä:17v.
Väritys:musta vaaleilla jouhilla  
Ruuna


Vanilja Dream (Vanilja)
Suomenhevonen
 Ikä: 8v.
Väritys:Voikko Tamma


Strong Tornado Eye (Tornado)
1/2 issikka 1/2 Holsteinin hevonen  
Nykyinen kisahevoseni
Ikä:10v.
Väritys:Musta
 Koulutus: VaC Re;90cm , Ye;100cm
Ori


Zembalo
1/2 issikka ja 1/2 lipizanhevonen.
 Kouluhevonen
Ikä:12.v
Väritys:Valkoinen
Koulutus: VaB-A, Re;50cm, Ye;65cm  
Tamma


Hiili
1/2 issikka, 1/4 lipizanhevonen ja 1/4 holsteinin hevonen,
Tornadon ja Zenbalon varsa.
 Koulutetaan tulevaksi esteratsuksi
Ikä: 1,2 vuotta
Väritys:Hiirakko
Ori


Paint (Maali)
1/2 issikka, 1/4 lipizanhevonen ja 1/4 holsteinin hevonen,
 Tornadon ja Zembalon varsa
. Tuleva kouluhevonen.
 Ikä:2kk
Väritys:Valkoinen mustilla ja harmailla laikuilla


Twinkle Pony (Tiuku)
2/5 issikka, 1/2 arabi ja 1/5 holsteinin hevonen.
 Emä:Star ox Isä:Tornado.
Tuleva estehevonen Ikä: 4v. 11kk
Väritys:Hiirakko
Tamma



Eli näiden hevosten avulla talli pysyy tolpillaan. Kesältä odotetaan ihania hevosten täynä olevia päiviä, hyvää säätä, kisoja ja menestystä. :)




Hiili




Terveisin: Apilakavion omistaja! :)


Esittely infoa!

Hei kaikki!
Tämä on kahden Pohjois-Suomessa asuvan tytön yhteistyö talli. Toisen tallin nimi on Apilakavio ja toisen Cillaq.
Esittely talleista tulee sitten erikseen!

          Terveisin:Apilakavion ja Cillaqin omistajat! :)